Uppdatering

Igår så mådde ju Edward fortfarande dåligt med mycket diarréer. Men eftersom vi hela tiden fick i honom vätska och välling så höll han sig pigg. Kl 13 så skulle vi ge honom alvedon oralt med spruta, och det kom väl lite mycket på en gång, så han började kräkas. Han får ta ett bad och har fortfarande feber, 40 grader.

När han kommer upp ur badet, får han ny alvedon eftersom han inte fick behålla den förra, åkte upp på en sekund. Och så är hans händer nästan blå, för att han fryser antagligen. Men vi ringer ändå sjukvårdsrådgivningen (för 30 gången ungefär...)

Och hon säger att vi måste komma in för att det kan vara syrebrist. Så Thomas åker och hämtar vår andra bil, som är hos hans föräldrar.

Men efter en liten stund så får hans händer normal färg igen, så jag ringer tillbaka till dom och säger att vi nog inte behöver komma in ändå. Men då säger hon att han ändå ska göra det, eftersom han inte får behålla nåt i magen, bajsade var 10-15 minut.

När jag pratar med henne så förlorar Edward medvetandet. Han ligger och halvblundar och jag får inte kontakt med honom. Så hon ringer en ambulans. Och jag får ju panik förstås och tar upp honom och försöker väcka honom. Då vaknar han, och blir mer och mer pigg.

Antagligen så har alvedonen börjat verka, för när ambulanspersonalen kommer så är han hur glad som helst.
Och dom sa att det kunde vara så att Edward hade feberkramper, brukar yttra sig så.

Så vi får åka med in till akuten eftersom man alltid vill utreda såna saker.

När vi kommer dit har han inte bajsat på en timme, utan passar på när vi kom in till rummet där vi väntade på doktorn. Skönt att han inte bajsade ner sin overall.

Doktorn konstaterar att han inte har vätskebrist, utan att vi har varit duktiga med att ge honom tillräckligt med vätska, och att det troligen var feberkramper, eftersom han hade så hög feber.

Lite oroväckande tycker jag att det var, att han har gått ner 450 gram sen han blev sjuk, men det är tydligen vanligt. Brukar återhämta sig bra efteråt.

När vi kommer hem sen så åker Thomas iväg till lägenheten i Alvik, skulle träffa mäklaren som ska sälja den.

Och Edward är pigg och glad :) Ställer sig upp i sängen och jollrar. Kan det vara så att det är över nu?

Nja... Inte riktigt va.

Det satte igång igen efter en liten stund med diarré och så kräktes han en gång. Så vi gjorde så att vi sov i skift inatt, först var jag vaken till halv 3. Sen fick jag sova till 8. Var en bra strategi, för nu är jag pigg och redo för dagens utmaningar.


Men nu verkar det som att det inte är så ofta som han bajsar iaf, en gång i tiimmen högst. Så det är skönt!

Ska börja ge honom lite mild mat idag, får se vad han tycker om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0