Bvc besök

Idag var vi på BVC på fm. Edwards huvudomfång har gått ner lite på kurvan, så idag träffade vi en läkare som skulle kontrollera detta. Och idag hade det gått upp lite på kurvan, så det var ju skönt. Men jag blir så irriterad på BVC sköterskan! Vi går inte ihop helt enkelt, mer osmidig människa får man ju leta efter. Tar det från början. I våras blev jag gravid och hade beräknat BF i början av december. Och sa det till henne när Edward hade 1 års kontroll att vi väntar syskon o så. Sen fick jag missfall ett par veckor senare, i v 11. Men eftersom vi inte skulle träffa henne förrän i december igen på 18 månaders kontrollen så visste inte hon det. Och när vi kommer dit i december, så har hon en praktikant för. Och utbrister: Men skulle inte du ha ett till barn? -Joo, sa jag. Det skulle jag. Men det slutade i missfall.. -Ja, jag tänkte det annars hade du ju haft en mage! Och idag då så pratade vi om Edwards huvud, och att jag också har litet huvud, så han har litet huvud genetiskt. Så tittar hon på mitt huvud och säger: Ja du har ju väldigt liten panna, och så är du bredare om kinderna. Och det har han ju inte ärvt. Kanske är lik pappa då! Tack för den, nu ser jag tydligen ut som en hamster också! Tur att hon pratar om relevanta saker när vi är där. Morr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0