Lite sent men...

här kommer bild på det färdiga resultatet! Blev jättegoda och här har jag smör, honung och ost som pålägg :)



Receptet kommer här:

10 gram jäst
6 dl ljummet vatten
15 dl vetemjöl
1.5 msk salt
4 dl surdeg

Lös upp jäst i vatten. Blanda i salt och 7 dl vetemjöl och rör ihop. Blanda i resten av mjölet och surdeg, knåda degen och låt jäsa i 2.5 timmar under bakduk.

Själp upp degen på en mjölad plåt och forma till en limpa. Låt jäsa 1.5 timme.

Sätt ugnen på 250 grader.

När brödet ska gräddas så ställer du in 2 dl vatten i botten av ugnen, sänker värmen till 200 grader och gräddar i 40-50 min!

Tips! Jag har i russin, linfrön, solrosfrön och sesamfrön i min deg också;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0