Njurbäckeninflammation

Imorgon ska vi till huddinge sjukhus. Det var nämligen så att när Edward var 4 månader så var vi på babysim, en gång. Och bara ett par dagar efter det så fick han feber. Ingen hög feber, den låg på runt 38, och det är ju inte feber egentligen när man är så pass liten. Och han verkade OK så vi tänkte först inte på att kolla upp det. Men efter 3 dagar så fick han ganska hög feber, uppåt 39.5, så då ringde jag sjukvårdsupplysningen, och hon sa att det är nog bäst att åka in och kolla upp det.

Så vi åkte in till Astrid Lindgrens sjukhus med honom. Väl där så tar dom tempen igen på honom, och den har gått ner lite, jag hade gett honom en alvedon innan. Och dom säger att det kan vara en förkylning, men att dom vill att han ska lämna ett urinprov, ifall det är UVI. (urinvägsinfektion).

Så vi stannar kvar ett bra tag på sjukhuset, inte lätt att få en bebis att kissa på beställning. :o/
Men tillslut kl 8 på kvällen så lyckas jag fånga upp några droppar. Då har vi varit där hela dagen.
Det tar ju nån dag innan man får provsvar på urinodlingen, så han får börja med penicillinet på en gång.

Det visar sig vara UVI, så vi får komma dagen efter på en UL undersökning, där man ser att det har gått ända upp i njurbäckenet. Jag hade det själv när jag var liten, var väl 4 år, och minns fruktansvärt ont det gjorde! Men tydligen så gör det inte ont på riktigt små barn, så det är skönt. Var väl därför vi inte såg några symtom heller..

Så nu har han ätit penicillinet i 3 månader i förebyggande syfte, så att han är helt frisk till vi ska göra kontraströntgen på njurarna, så att vi ses så att dom är hela, och att han inte har underutvecklade njurar.
Och tydligen så är det jättemånga barn som fick just njurbäckeninflammation i somras, så det har varit svårt att få tid till röntgen, det är därför vi får åka ända till huddinge.

Så håll tummarna imorgon för Edward att allt ska gå bra ♥

Så tänk på det kära ni, att hellre åka in en gång för mycket!


Kommentarer
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 33

Jag håller tummarna för er! Hoppas allt står rätt till med njurarna.

2010-12-22 @ 17:26:12
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0