Ny säng

I söndags var jag och Thomas på IKEA, medans Edward besökte farmor och farfar. Skulle köpa bord och stolar till hans rum, ny säng och lite annat smått o gott som det ju alltid blir ;-). När vi kom till vardagsrumsdelen hittade vi ett fint soffbord. Runt och lite högre, som passar bättre än det vi hade. Så då bestämde vi (jag) att han får ta över vårt. Litet vitt fyrkantigt bord, som passar perfekt till ett barn. Så vi behövde därför bara köpa 2 små stolar. Sen hittade vi en 90 säng till Edward, som vi köpte utan gavel. Bättre att köpa en vanlig säng tycker jag, så får även en vuxen plats att läsa saga i den :-). Så vi kom hem och fixade allt innan vi hämtade E. Men med facit i hand skulle vi nog ha plockat bort spjälsängen när han var hemma, för när vi hade läst sagan i soffan i vanlig ordning och skulle lägga honom, ville han inte det utan tog sitt täcke o kudde till gamla sängen. Så vi tog in den igen, så fick han sova i spjälsängen iaf. Men igår så lekte vi i sängen hela dagen så han fick vänja sig vid den. Så på kvällen gick vi in och la oss i sängen, läste sagor, kollade på Alfons och myste. Så gav jag honom en puss godnatt och gick ut. Sen låg han där tills han somnade, och vaknade inte förrän kl halv 8 på morgonen när vi kollade till honom. Han har iofs sovit hela natten i över ett år, men jag rädd att han inte skulle göra det med möjligheten att gå upp själv. Så det gick ju smidigare än vad jag trodde! Samma på middagsvilan, behövde bara lägga ner honom efter lunchen, pussa sov gott och gå ut. Han somnade på 2 minuter :-). Anledningen att vi bytte säng nu är att bebisen ju ska få sängen sen, och vi vill inte att han ska koppla att hon tar den från honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0