Mimmi och Tussi

Jahopp då var vi 6 i familjen. Har välkomnat 2 underbara MARSVIN hem till oss ❤️ 
Vi har länge tänkt att vi ska skaffa ett litet djur, men pappa Thomas är allergisk mot katter och hund känner jag är så stort ansvar. Dels var den ska vara på dagarna, och att det inte är så lätt att lämna bort den om man åker bort. Marsvinen har vi djurvakt till i form av gulliga grannar och barnens farmor o farfar. 

Men en sak är lite jobbigt, som jag inte minns från när jag var liten och hade kanin. Allt hö överallt! Blir smått galen av att plocka hö hela tiden samt att dammsugaren täpps igen och påsen blir full inom en vecka. Gaah!
Men förutom det så är det jättemysigt faktiskt. Är glad för barnens skull att få en liten vän att ta hand om. 
(null)
De har en stor bur, men jag funderar på att bygga en större bur, med trappor och roligheter, och i sommar ska Thomas bygga en utomhusbur till dem med olika våningar. Det blir roligt för dem att hoppa runt i 😊🐹

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0